O Dánsku

Důležité informace!

Pro vaši dovolenou v Dánsku

-Při plánování a přípravě vaší dovolené v jednom z našich rekreačních domů nebo apartmánů vám určitě pomohou tyto užitečné informace.

1. Příjezd a odjezd

Na ubytovacím dokladu naleznete informaci, kdy se lze do rekreačního objektu nastěhovat a dokdy je nutné ho opustit. Doba příjezdu a doba odjezdu uvedená na ubytovacím dokladu platí všeobecně. Pokud není uvedeno jinak, je nutné opustit rekreační objekt do 10:00. Klíč od objektu se předává zpravidla proti předložení originálního ubytovacího dokladu.

Upozorňujeme, že pokud přijedete dříve než bylo uvedeno ve vašich ubytovacích dokladech, bude vám klíč předán až v normální dobu příjezdu.

2. Velikost objektu a zařízení

Uváděná plocha v m² se vždy vztahuje na vnější obvod – vniřní využitelný prostor může být až o 15% menší. Většina rekreačních objektů je v soukromém vlastnictví a představuje individuální rekreační objekty zařízené podle osobního vkusu a osobních možností majitele. Obývací pokoj je zpravidla prostorný, ale ložnice jsou většinou malé. I v novějších objektech nelze očekávat, že každá osoba bude mít svou vlastní skříň. Vybavení kuchyně je rovněž individuální, k dispozici je nicméně dostatek nádobí pro vypsaný počet osob.

Polštáře a deky (peřiny) jsou pro vypsaný počet osob k dispozici. Povlečení (prostěradla, povlaky na polštáře a deky), ručníky, utěrky, čistící prostředky, ubrusy, toaletní papír apod. nejsou k dispozici, pokud není v popisu objektu nebo ubytovacích dokladech uvedeno jinak. Povlečení je možné si objednat u příslušné servisní kanceláře. Pokud je v popisu objektu uveden zahradní nábytek, znamená to většinou stůl a 4 židle. Lehátka, sedáky nebo slunečník nepatří zpravidla k vybavení rekreačního objektu. Některé rekreační objekty mají tzv. luxusní zahradní nábytek, viz. příslušný symbol v popisu objektu.

3. Rekonstrukce

Obsahuje-li popis objektu i rok rekonstrukce, nemusí to automaticky znamenat, že celý rekreační objekt byl kompletně zrekonstruován. Může se jednat pouze o jednotlivé místnosti jako např. o renovaci koupelny nebo kuchyně.

4. Ložnice/postele/místa na spaní

Ložnice v rekreačních objektech jsou často malé a postele mají většinou délku 70/85 x 180/190. Grand Lit je ca. 130 cm široká dvojpostel, která je určena pro 2 osoby. Dvojpostele jsou většinou široké 140-180 cm a matrace bývají často pěnové. Hems je otevřená galerie na spaní s matracemi přímo na zemi přístupná často po strmých schodech (pro dospělé méně vhodná, u větších dětí ale velmi oblíbená). Annex je separátní přístavba, ne vždy vytápěná. Pokud nepatří k vybavení rekreačního objektu dětská postýlka (pro děti 0-3), musí si ji hosté přivézt s sebou anebo je možné ji předem objednat v příslušné servisní kanceláři. Povlečení, polštářek a deku do dětské postýlky je nutné přivézt vždy.

5. Koupelna/WC

Koupelny jsou většinou menší. Sprchové kouty mají zpravidla ruční sprchu a odtok přímo na zemi. Teplou vodu zajišťuje zpravidla boiler (ca. 50l), který pracuje s automatickým úsporným programem a nesmí být proto vypínán. Rekreační objekty jsou zpravidla napojeny na veřejnou kanalizaci a je proto zakázané házet do vodovodních součástí vatu, hygienické tampóny, oděvy apod.

6. Rekreační objekty s vířivou vanou a/nebo bazénem (vnější/vnitřní bazén)

Při objednávce alespoň 3 dny před příjezdem je vnitřní bazén předtopen na ca. 24-25ºC. Zákaz používání mýdla, šamponu apod. je samozřejmostí. Vnější bazény jsou zpravidla k dispozici od 15. června do 31. srpna, s ohledem na povětrnostní podmínky. Vnější bazény nejsou zpravidla vytápěny a mimo zmíněné období mohou být bez vody.

Bìhem celého pobytu se provádi rutinní kontrola bazénu.

V období, mimo uvedený termín, nemusí být bazén napuštěn vodou.Tipy jak ušetřit (vnitřní bazény):

Stand-Whirlpool: u rekreačních objektů s vířivou vanou Stand-Whirlpool bude vana ještě před příjezdem naplněna vodou. Pokud víte již před příjezdem, že vířivou vanu užívat nebudete, oznamte to prosím NOVASOL servisní kanceláři, abychom ušetřili energii.

7. TV, SAT, Internet

  • dveře a okna v bazénové místnosti pečlivě zavírejte
  • při neužívání bazénu ho příslušným krytem nebo plachtou zakryjte
  • nevypínejte prosím větrák, jinak bude v bazénové místnosti příliš vysoká vlhkost
  • nastavte podlahové topení na konstantní teplotu
  • pokud bazénovou místnost nebudete používat, zavřete dveře a nastavte topení na ca. 5°C

V objektech vybavených televizí jsou většinou k dispozici pouze veřejně volně přístupné programy. Placené programy nabízí jen někteří majitelé. Kvalita obrazu se může lišit s ohledem na polohu objektu a dosahu příslušného TV vysílače.

Rekreační objekty s TV přijímají normálně dánské programy DR1 a TV2. Dle polohy a počasí může příjem kolísat. Satelitní anténa je často nastavena na německé a jiné bezplatné zahraniční programy. Nastavení satelitní antény nikdy nesmí měnit sám zákazník. Internetové připojení je zajišťováno různými způsoby (kabel, Wimax, optické vlákno, 3G, xDSL atd.).

Internet je zvláštní služba, kterou rekreační dům majitel dává k dispozici, a vzhledem k problémům v důsledku nedostatečného připojení k internetu ve svátek domovských oblastí a různým objemem dat a rychlosti, NOVASOL nemůže být zodpovědný za špatnou signál, problémy s anténami a kabely a jiné vyšší moci.

Mate-li specialni pozadavek na pripojeni k internetu behem pobytu, radi Vam pomuzeme prosetrit konkretni podminky. Kontaktujte prosim NOVASOL pred objednanim pobytu. V některých rekreačních objektech je k dispozici připojení k internetu. Výslovně upozorňujeme, že rozsah jeho použití podléhá platným zákonům země místa pobytu a smí být využit pouze dospělými osobami. Při zjištění porušení platných zákonů při použití internetu nájemcem je NOVASOL povinen s místními úřady spolupracovat.

8. Pozemek/příjezdová cesta

Pozemky rekreačních objektů jsou často přírodní pozemky, a proto celková plocha není vždy plně k dispozici. Může se jednat o lesní pozemky, vřesoviště, písečné duny, vysokou trávu, divoce rostoucí louku apod.. Upozorňujeme, že u nově postavených rekreačních objektů nemusí být pozemek ještě zcela obrostlý a příjezdová cesta kompletně dokončena. Pokud je v popisu objektu uvedeno, že pozemek je oplocen, neznamená to automaticky, že plot je kompletně uzavřen a mohou se zde volně (bez vodítka) pohybovat domácí zvířata.

9. Vzdálenosti

Uváděné vzdálenosti jsou vždy měřeny vzdušnou čarou k nejbližšímu břehu (moře, fjord, řeka nebo jezero) a slouží tedy spíše k orientaci. Nejedná se tedy o vzdálenost k nejbližší pláži nebo místu vhodnému ke koupání. Vzdáleností na nákup se rozumí nejbližší obchod, kiosek nebo supermarket. Upozorňujeme, že některé obchody mají otevřeno pouze v hlavní sezóně a vzdálenost k obchodu ve vedlejší sezóně tak může být podstatně delší. NOVASOL nezodpovídá za případné uzavření obchodů nebo restaurací.

10. Kauce

Na přání majitele rekreačního objektu je smlouva o pronájmu závislá na složení kauce, která se hradí buď zároveň s nájemným anebo při předání klíčů. Kauce slouží jako jistina vůči eventuelním škodám anebo nedostatečně provedeném závěrečném úklidu. Výše kauce se liší dle velikosti a vybavení objektu. O výši kauce informujeme v ubytovacích dokladech, v katalozích a na internetu. Při pobytu delším než 3 týdny se kauce může sečíst za jednotlivé týdny a v takových případech je také možný povinný poplatek za závěrečný úklid nebo jeho dvojnásobek apod.. Kauce se vrací zpravidla do 3 týdnů po ukončení pobytu a odečítá se z ní příslušná spotřeba energií, telefon apod., stejně jako případné škody, nedostečně provedený úklid a poplatek za zpracování těchto vícenákladů. Pokud vedlejší náklady kauci překročí, obdrží zákazník dodatečný účet s vyúčtováním jednotlivých položek. Někteří majitelé si nepřejí žádné skupiny mladých hostů (viz. informace v popisu objektu). Vezmìte prosím na vìdomí, že výše povinné kauce v pøípadì, že se jedná o skupinu mladistvých, mùže být navýšena o € 475,- za osobu. Tato suma bude vyžadována na poèet osob, který je udáván jako maximální kapacita objektu. Poèet osob, které skuteènì do objektu pøicestují na toto nemá vliv. V pøípadech, kdy se knihování týka pobytu ve vánoèních nebo silvestrovských termínech mùže být vyžadováno ještì dalších € 100,- za osobu. Za skupinu mladistvých je považována skupina nejménì 6 osob, jejichž vìk nedosáhnul 21 let. Mimo výše uvedené platby lze v této souvislosti požadovat povinnou úhradu za závìreèný úklid.

11. Variabilní vedlejší náklady

Měřiče energií je nutné odečíst ihned po příjezdu a při odjezdu. Elektroměr ukazuje vždy celé KWh, to znamená, že i za desetinnou čárkou nebo v červeném poli se uvádí celé kilowatthodiny. Při pozdějším příjezdu nebo dřívějším odjezdu slouží k vyúčtování spotřeby energií odečet servisních pracovníků Novasolu. Od 1. listopadu do 31. března bude objekt předtopen na 15 ºC, pokud bude objednávka provedena nejméně 3 dny před příjezdem. V období 1. listopad – 31. březen slouží jako podklad k vyúčtování váš odečet měřicích zařízení, v období 1. duben – 31. říjen slouží jako podklad k vyúčtování odečet NOVASOL. Rozdíl mezi vaším a naším odečtem může být větší zejména u objektů s bazénem nebo vířivou vanou, protože spotřeba energie je zde vyšší. Upozorňujeme, že u některých rekreačních objektů se hradí také příslušná spotřeba vody. Nájemce platí za spotřebu energie po celou dobu pronájmu, a to i v případě, že nájemce nevyužil celou dobu pronájmu.

12. Úklid

Aby mohl být rekreační dům  být  vyčištěn předán dalším hostům, musí byt opuštěn  nejpozději v 10 hodin v den odjezdu. V případě, že prázdninový dům nebyl řádně vyčištěn, bude zákazníkovi účtován dodatečný úklid nebo mu částka bude stržena  ze složené zálohy. V případě, že bude ponecháno více odpadu než běžně, má společnost NOVASOL právo účtovat zákazníkovi další  pytle na odpad navíc..
Upozorňujeme, že čisticí prostředky nejsou součástí standardního vybavení rekreačního domu.
Pokud budou potřeba čisté ručníky, ložní prádlo a závěrečný úklid a není to zařazeno v ceně za pronájem, bude se toto účtovat navíc neboli cena za ručníky, ložní prádlo a závěrečný úklid bude přidána k pronájemní ceně. Závěrečný úklid je možné objednat během rezervace v prázdninovém domě nebo až do 5 dnů před termínem nástupu a po konzultaci s místním servisem.
I když jste si objednali závěrečné čištění nebo závěrečné čištění je povinné, musíte opustit prázdninový dům uklizený, nábytek musí být přesunut na původní místa, kuchyň musí být vyčištěna, pračka musí být vyprázdněna, nádobí musí umyté  a chladničku a sporák je třeba vyčistit. Veškerý odpad musí být  z prázdninového domu odstraněn.
Majitel rekreačního domu nebo jeho zástupce může v případě, že nájemce tvoří skupina mladých lidí, požadovat, aby bylo závěrečné  čištění povinné. Kromě toho majitel nebo jeho zástupce může vyžadovat povinné čištění po 14 dnech v případech, kdy doba pronájmu přesahuje 21 dní.

13. Domácí zvířata

Někteří majitelé si nepřejí ve svém objektu domácí zvířata. To vyplývá z příslušného popisu objektu. NOVASOL ovšem nemůže garantovat, že se v takovém objektu nikdy žádná domácí zvířata nevyskytovala. Prosíme vás tedy o respektování tohoto přání. Pokud NOVASOL zjistí, že tento zákaz nebyl dodržen, budeme nuceni hosty vyzvat, aby domácí zvíře z objektu okamžitě odvedli. Je-li v popisu objektu uveden symbol psa, jsou zde domácí zvířata povolena. Při objednávce uveďte, že si berete domácí zvíře, a dbejte prosím na veškerá potřebná očkování pro danou zemi (zeptejte se zvěrolékaře). Upozorňujeme, že pokud jsou v objektu povolena domácí zvířata, můžete si vzít automaticky jen 2 domácí zvířata. V jižní Evropě je povoleno ale jen 1 domácí zvíře, pokud není výslovně uvedeno něco jiného! Chcete-li vzít více domácích zvířat, musíme se nejdříve zeptat majitele.

Dovolená s koněm

Dovolte nám prosím zdůraznit, že NOVASOL nezodpovídá za žádné škody nebo události, které by mohl způsobit Vámi přivezený kůň. Doporučujeme v této souvislosti uzavřít zvláštní druh pojištění.

14. Nekuřácké rekreační objekty

Kouření v rekreačním domě není dovoleno, pokud není výslovně uvedeno jinak. To ovšem neznamená, že v rekreačním domě se nikdy před tím nekouřilo.

15. Informace v katalogu

Tyto informace v katalogu/na internetu představují ve spojení s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami podklady pro vaši objednávku.

16. Hmyz/hlodavci/alergie

Upozorňujeme, že i v rekreačních objektech, kde nejsou povolena domácí, se vyskytují alergeny (prach, roztoči apod.). V objektech nacházejících se ve volné přírodě se může vyskytovat hmyz. To platí např. pro mouchy, mravence, vosy, včely, rybenky, štěnice, stínky apod.. Pavučiny se mohou objevit i po krátké době, třebaže byl objekt řádně uklizen. NOVASOL za to není zodpovědný. Ani občasnému výskytu myší, kun nebo lasiček nelze zcela zabránit. Při větších problémech kontaktujte prosím majitele, jím pověřenou osobu nebo příslušnou servisní kancelář, aby byla rychle sjednána náprava. NOVASOL nezodpovídá za žádnou alergickou reakci nájemce v jednotlivých rekreačních objektech.

17. Stavební činnost/hluk

NOVASOL nemùže kontrolovat stavební èinnost v jednotlivých oblastech a místech, kde se nacházejí rekreaèní objekty. V blíkosti rekreaèních objektù se tak mohou stavìt nové stavby anebo zde mohou probíhat rekonstrukèní a jiné práce. Podotýkáme, že i v turistických regionech pokraèuje život bìžných obyvatel. Vyskytuje se samozøejmì i dopravní hluk a hluk z letištì.

V následujících oblastech se mùže objevit hluk zpùsobený vojenským cvièením nebo transportem: Západní Jutsko: Rømø, Blåvand, Vejers, oblast kolem Oksbøl, Nymindegab, Tranum, Bjerregård (Hegnet), Rødhus, Blokhus, Løkken. Severní Sjælland: Sjællands Odde, Jægerspris. Východní Jutsko: Halk (východnì od Haderslev), Hevring (východnì od Randers). Bornholm: Raghammer (východnì od Boderne a západnì od Vestre Sømark). V oblastech Stampen a Arnager jižnì od Rønne se vyskytuje také hluk z civilních letiš.

18. Problémy/reklamace

Zjistíte-li po svém příjezdu nějaké vady na zařízení a vybavení rekreačního objektu, musíte je během prvních 72 hodin po jejich zjištění nahlásit příslušné servisní kanceláři Novasol v dané oblasti (nedostatečně provedený úklid okamžitě). Toto oznámení nelze provést emailem, ale musí být učiněno telefonicky nebo osobně u příslušné servisní kanceláře Novasol v dané oblasti. Pokud nebude v přiměřené lhůtě sjednána náprava, informujte neprodleně naši zákaznickou hotline linku +45 97975757. Případnou slevu z nájemného lze uplatňovat pouze tehdy, pokud nebyla sjednána v přiměřené lhůtě náprava a Novasol byl o této závadě informován. Pokud je odstranění závady možné jen s nepoměrně vysokými náklady, může být po našem uvážení náprava realizována náhradním rekreačním objektem. Nájemce je povinen si zaznamenat jméno NOVASOL pracovníka a dále se chovat tak, aby další škody na rekreačním objektu, pro majitele a NOVASOL byly co možná nejmenší. V případě reklamace musí nájemce poskytnout NOVASOL přiměřenou lhůtu k nápravě nebo odstranění zjištěné závady. Předčasný odjezd bez předchozí domluvy s NOVASOL nese riziko, že nájemní vztah nebude zrušen nebo že zákazník ztratí nárok na případné odškodnění. To je odůvodněné tím, že nájemce svým předčasným odjezdem prokazatelně znemožnil případné odstranění nedostatku nebo eventuelní poskytnutí náhradního objektu. Nebyla-li stížnost dle mínění zákazníka vyřešena odpovídajícím způsobem, musí být NOVASOL nejpozději do 14 dní po ukončení pobytu doručena písemná reklamace s uvedením značky objektu a knihovacího čísla na adresu: NOVASOL AS, Virumgårdsvej 27, DK-2830 Virum, nebo emailem na kundeservice@NOVASOL .dk. NOVASOL nemůže uznat reklamaci na základě skutečnosti, že jiní zákazníci eventuelně dostali lepší rekreační objekt, než je uvedeno v katalogu. NOVASOL se stále pokouší vyhovět zvláštním přáním našich zákazníků (např. co se týče polohy objektu), ale kladný výsledek nemůžeme garantovat. Případné odškodnění obsahuje jen přímé ekonomické škody. Za nepřímé ekonomické škody resp. škody způsobené třetí osobou a škody neekonomické povahy není NOVASOL ani majitel rekreačního objektu zodpovědný.

19. Tipy a další informace

Přečtěte si více o každé zemi na našich internetových stránkách www.novasol.cz.

Elektřina/voda

V horkých letních měsících nebo během déletrvajícího sucha může dojít k výpadkům v zásobování vodou nebo elektřinou. Na to bohužel nemá NOVASOL žádný vliv. V takovém případě se prosím obraťte na majitele rekreačního objektu nebo jím pověřenou osobu. V některých oblastech může pitná voda díky zvýšenému obsahu minerálních látek vykazovat příslušné zabarvení.

Pojištění a cestovní pas

Nezapomeňte před cestou uzavřít zdravotní připojištění a vzít s sebou platné cestovní doklady, doklady k vozidlu a řidičský průkaz. Prosím, pøineste kopii dokladu totožnosti nebo cestovního pasu všech pøichozích klientù.

Loď/rybaření

K získání platného rybářského lístku/povolenky budete vždy potřebovat platný rybářský průkaz své země. Rybářský lístek/povolenka je povinný a získáte ho v některých servisních kancelářích, v místních turistických centrech, na většině pošt, ve větších rybářských obchodech a na internetových stránkách www.fisketegn.dk. Další informace v příslušné turistické kanceláři. Patří-li k vybavení rekreačního objektu loď, potom bývá zpravidla k dispozici v období květen-září (dle povětrnostních podmínek). Upozorňujeme, že povinné záchranné vesty nejsou součástí vybavení a loď je užívána jen na vlastní nebezpečí.

Centrální topení

Centrální topení znamená, že budova je vytápěna vlastním topným systémem, např. kotlem na plyn nebo pevná paliva (uhlí/dřevo).

Hračky

Pod pojmem hračky se rozumí houpačka, pískoviště, kolébka, hrací domek, skluzavka nebo jejich kombinace. Používání jen na vlastní nebezpečí a pod dozorem rodičů.

Gril

K vybavení mnoha objektů patří gril. V některých případech je nutné gril nejdříve vyčistit, např. pokud nebyl předtím dlouho používán. To však nezbavuje zákazníka povinnosti gril před odjezdem znovu umýt a vyčistit.

Sauna

Na kamna v sauně nelejte prosím žádnou vodu, protože to může způsobit výpadek v dodávce elektřiny nebo rozsáhlé škody na majetku.

Solárium

Solárium je zpravidlo připevněno k jedné z postelí. Doporučujeme používání solária pouze osobám starším 18 let.

GPS-souřadnice v popisu cesty

GPS-souřadnice uvedené v popisu cesty nevedou vždy až přímo k rekreačnímu objektu a vyhrazujeme si v této souvislosti právo chyby. GPS-souřadnice mohou označovat nejlépe dosažitelné místo v blízkosti – např. nejbližší silnici/ulici, křižovatku apod.. Pokud se klíč od objektu nepředává přímo v něm, vztahují se GPS-souřadnice k místu pro předání klíčů od objektu. Zkontrolujte si proto před odjezdem, zda-li uvedené GPS-souřadnice odpovídají adrese rekreačního objektu.

Klíč

K dispozici je zpravidla pouze jeden jediný klíč – bez ohledu na počet osob, které si rekreační objekt pronajali.

Krbové dřevo

Dřevo do krbu není zahrnuto v ceně pronájmu, ale dá se běžně koupit v supermarketech a na čerpacích stanicích. Dřevo, které se nachází na pozemku nebo u domu, je soukromým majetkem a nelze ho použít bez povolení majitele. Ze zdravotních důvodů není dovoleno používat dřevo vyplavené na pláž nebo nasbírané v lese.

Plavecké haly / Akvapark

NOVASOL nemá žádný vliv na otevírací hodiny nebo přechodná uzavření (např. z důvodu úklidu) jednotlivých akvaparků/bazénů a nemůže být proto za tato omezení zodpovědný.

Směnárny

Obraťte se prosím raději na nejbližší banku, směnárnu nebo bankomat.

Lékař, zubní lékař, lékárna etc

Může se stát, že během svého pobytu v Dánsku budete potřebovat vyhledat lékaře nebo zubního lékaře. Naše servisní kanceláře a naše zákaznická hotline linka +45-9797 5757 vám v této souvislosti rádi pomohou. Existuje také možnost stáhnout si za malý poplatek App aplikaci s informacemi o akutní lékařské pomoci v Dánsku (AkutDanmark v obchodě AppStore nebo Google Play). NOVASOL ovšem nemá na tyto aplikace žádný vliv a nemůže tak být za jejich obsah nebo fungování zodpovědný. Obrátit se můžete na infonewish@newish.dk, přičemž informace se podávají v dánštině, angličtině a němčině.

Svaz pronajímatelů rekreačních objektů

RENDERSYSTEXT=BRAND] je členem dánského profesního svazu pronajímatelů rekreačních objektů. Na ten je možné se obrátit v případě dotazů nebo reklamací, s jejichž vyřešením jste nebyli spokojeni. Další informace naleznete na internetových stránkách www.fbnet.dk nebo kontaktujte:

  • Ankenævn for Feriehusudlejning
  • Amagertorv 9, 2.
  • DK-1160 København K
  • E-Mail: info@ankenaevnferiehus.dk