O Rakousku

Důležité informace pro vaši dovolenou v Rakousku

Při plánování a přípravě vaší dovolené v jednom z našich rekreačních domů nebo apartmánů vám určitě pomohou tyto užitečné informace.

1. Příjezd a odjezd

Na ubytovacím dokladu naleznete informaci, kdy se lze do rekreačního objektu nastěhovat a dokdy je nutné ho opustit. Doba příjezdu a doba odjezdu uvedená na ubytovacím dokladu platí všeobecně. Pokud není uvedeno jinak, je nutné opustit rekreační objekt do 10:00. Klíč od objektu se předává zpravidla proti předložení originálního ubytovacího dokladu.

Při zpožděném příjezdu musíte včas kontaktovat majitele nebo jím pověřenou osobu. Majitel rekreačního objektu přivítá v každém případě informaci o vašem příjezdu, i když se váš příjezd uskuteční v časovém rozmezí uvedeném ve vašich ubytovacích dokladech. K tomu prosím použijte formulář, který je součástí ubytovacích dokladů. Upozorňujeme, že pokud přijedete dříve, než bylo uvedeno, bude vám klíč předán až v dohodnutou dobu příjezdu. Pozdější příjezd, než bylo uvedeno, je možný pouze tehdy, pokud byl domluven s majitelem rekreačního objektu. Dle okolností může majitel požadovat za takový pozdní příjezd extra poplatek. Klíč od objektu předává zpravidla majitel nebo jím pověřená kontaktní osoba. Prosíme o pochopení, že znalost cizího jazyka není u majitele objektu samozřejmostí.

2. Velikost objektu a zařízení

Uváděná plocha v m² se vždy vztahuje na vnější obvod objektu – vnitřní využitelný prostor může být až o 15 % menší. Většina rekreačních objektů je v soukromém vlastnictví a představuje individuální rekreační objekty zařízené podle osobního vkusu a osobních možností majitele.

Polštáře a deky (peřiny) jsou pro vypsaný počet osob k dispozici. Povlečení (prostěradla, povlaky na polštáře a deky), ručníky, utěrky, čisticí prostředky, ubrusy, toaletní papír apod. nejsou k dispozici, pokud není v popisu objektu nebo ubytovacích dokladech uvedeno jinak. Schody/žebříky do horního patra mohou být strmé a bez zábradlí. V některých rekreačních objektech mohou být stropy níže, než je obvyklé. Pokud je v popisu objektu uveden zahradní nábytek, znamená to většinou stůl a 4 židle. Lehátka, sedáky nebo slunečník nepatří zpravidla k vybavení rekreačního objektu. Některé rekreační objekty mají tzv. luxusní zahradní nábytek, viz. příslušný symbol v popisu objektu. Někteří majitelé nabízejí zdarma k užívání jízdní kola. NOVASOL nepřebírá za jejich stav a bezpečnost žádnou zodpovědnost, protože nejsou uvedena v popisu objektu a nejsou tudíž oficiálně součástí pronájmu.

3. Rekonstrukce

Obsahuje-li popis objektu i rok rekonstrukce, nemusí to automaticky znamenat, že celý rekreační objekt byl kompletně zrekonstruován. Může se jednat pouze o jednotlivé místnosti jako např. o renovaci koupelny nebo kuchyně.

4. Ložnice/postele/místa na spaní

Ložnice v rekreačních objektech jsou často malé a postele mají většinou délku 70/85 x 180/190. Grand Lit je cca 130 cm široká dvojpostel, která je určena pro 2 osoby. Dvojpostele jsou většinou široké 140-180 cm a matrace bývají často pěnové. U míst ke spaní (i bez zvláštního upozornění v katalogu) se může jednat o rozkládací gauč nebo křeslo. Výjimečně jsou matrace zapuštěny do dřevěného rámu na podlaze (tzv. jugoslávské postele). Místa na spaní mají často froté potah k ochraně matrace. Prostěradlo povlečte prosím přes tento potah. Hems je otevřená galerie na spaní s matracemi přímo na zemi přístupná často po strmých schodech (pro dospělé méně vhodná, u větších dětí ale velmi oblíbená). Annex je separátní přístavba, ne vždy vytápěná. Vybavení nábytkem je omezené a každá osoba tak nemůže počítat s vlastní skříní nebo komodou.

5. Koupelna/WC

Standard a vybavení koupelen/WC v rekreačních objektech nelze srovnávat s obývaným domovem. Koupelny jsou většinou menší. Je-li v popisu objektu uvedena sprcha, nejedná se nutně o separátní sprchový kout, ale mnohem častěji jde o sprchu přímo ve vaně. Teplou vodu zajišťuje zpravidla boiler (cca 50 l), který pracuje s automatickým úsporným programem a nesmí být proto vypínán. Rekreační objekty jsou zpravidla napojeny na veřejnou kanalizaci, a je proto zakázané házet do vodovodních součástí vatu, hygienické tampóny, oděvy apod.

6. Rekreační objekty s vířivou vanou a/nebo bazénem (vnější/vnitřní bazén)

Při objednávce alespoň 3 dny před příjezdem je vnitřní bazén předtopen na cca 24-25 ºC. Zákaz používání mýdla, šamponu apod. je samozřejmostí. Vnější bazény jsou zpravidla k dispozici od 15. června do 31. srpna, s ohledem na povětrnostní podmínky. Vnější bazény nejsou zpravidla vytápěny a mimo zmíněné období mohou být bez vody.

Tipy, jak ušetřit (vnitřní bazény):

  • Dveře a okna v bazénové místnosti pečlivě zavírejte.
  • Při neužívání bazénu ho zakryjte příslušným krytem nebo plachtou.
  • Nevypínejte prosím ventilaci, jinak bude v bazénové místnosti příliš vysoká vlhkost vzduchu.
  • Nastavte podlahové topení na konstantní teplotu.
  • Pokud bazénovou místnost nebudete vůbec používat, zavřete dveře a nastavte topení na 5 ºC.

Stand-Whirlpool: u rekreačních objektů s vířivou vanou Stand-Whirlpool bude vana ještě před příjezdem naplněna vodou. Pokud víte již před příjezdem, že vířivou vanu nebudete používat, oznamte to prosím naší servisní kanceláři, abychom šetřili energií.

7. TV, SAT, internet

U objektů bez satelitní antény lze přijímat pouze místní programy. Satelitní anténa je zpravidla nastavena na německé programy (v Itálii ovšem na lokální satelitní a v Maďarsku na mezinárodní satelitní programy). Dle polohy a počasí může příjem kolísat. Případné úpravy nebo změny je možné provádět pouze se souhlasem majitele rekreačního objektu. Upozorňujeme, že pokud majitel nabízí v objektu více televizorů, neznamená to, že lze sledovat ve stejném čase více různých programů. Další televizory jsou totiž často nastaveny na stejný program anebo je k nim připojen DVD přehrávač či herní konzole.

Internet je zvláštní služba, kterou majitel rekreačního domu dává k dispozici. Připojení k internetu nemusí být dostatečné s ohledem na kvalitu signálu, objem dat, rychlost připojení či různá lokální specifika. NOVASOL nenese za kvalitu připojení k internetu, za špatný signál, problémy s anténami, kabely a jinou vyšší moc zodpovědnost. Je-li uveden v popisu objektu internet, potom se jedná jen o internetové připojení. Případný poplatek za jeho používání se hradí přímo na místě.

8. Pozemek/příjezdová cesta

Pozemky rekreačních objektů jsou často přírodní pozemky, proto jejich celková plocha není vždy plně k dispozici. Může se jednat o lesní pozemky, vřesoviště, písečné duny, vysokou trávu, divoce rostoucí louku apod. Je také možné, že majitel osázel pozemek křovinami a není ho tedy možné v celém rozsahu využívat. Upozorňujeme, že u nově postavených rekreačních objektů nemusí být pozemek ještě zcela obrostlý a příjezdová cesta kompletně dokončena. Příjezdové cesty jsou zřídkakdy vyasfaltovány, proto se nehodí pro sportovní nebo nízko položené vozy. V některých oblastech nelze silnice a cesty srovnávat s dnešním standardem. Upozorňujeme, že ne vždy je možné dojet až přímo k rekreačnímu objektu. Na fotografiích v našem katalogu může být v pozadí další rekreační objekt. Zpravidla stojí na stejném pozemku jako ostatní domy na fotografii a pozemek tedy sdílí i jiní hosté. Pokud je v popisu objektu uvedeno, že pozemek je oplocen, neznamená to automaticky, že plot je kompletně uzavřen a mohou se zde volně (bez vodítka) pohybovat domácí zvířata.

Garáže v jižní Evropě jsou většinou určené pro malá auta.

9. Vzdálenosti

Uváděné vzdálenosti jsou vždy měřeny vzdušnou čarou k nejbližšímu břehu (moře, fjord, řeka nebo jezero) a slouží tedy spíše k orientaci. Nejedná se tedy o vzdálenost k nejbližší pláži nebo místu vhodnému ke koupání. Vzdáleností na nákup se rozumí nejbližší obchod, kiosek nebo supermarket. Upozorňujeme, že některé obchody mají otevřeno pouze v hlavní sezóně a vzdálenost k obchodu ve vedlejší sezóně tak může být podstatně delší. NOVASOL nezodpovídá za případné uzavření obchodů nebo restaurací.

10. Kauce

Pokud není v popisu objektu nebo ubytovacích dokladech uvedeno jinak, skládá se při příjezdu kauce, jejíž výše se liší dle typu a velikosti objektu a jejíž výše je uvedena v ubytovacích dokladech. Kauce se hradí v hotovosti a měně příslušné země. Kauce se vrací zpravidla při odjezdu. V některých případech (rekreační areály s mnoha domy nebo apartmány) se ovšem vrací zpět až cca 2-3 týdny po ukončení pobytu bankovním převodem. Nezapomeňte proto uvést IBAN a BIC vašeho bankovního účtu. U rekreačních objektů označených fialovým symbolem blesku je spotřeba elektřiny zahrnuta po celý rok do ceny pronájmu (červený blesk = pouze hlavní sezóna) – ne ovšem náklady za jiné než elektrické topení. Spotřeba vody, plynu, topného oleje, elektřiny atd. se většinou odečítá ze složené kauce. Z kauce se hradí zároveň případné škody nebo nedostatečně provedený závěrečný úklid. Vezměte prosím na vědomí, že výše povinné kauce v případě, že se jedná o skupinu mladistvých, může být navýšena o 475 € za osobu. Tato suma bude vyžadována za počet osob, který je udáván jako maximální kapacita objektu. Počet osob, které skutečně do objektu přicestují, na to nemá vliv. Za skupinu mladistvých je považována skupina nejméně 6 osob, jejichž věk nedosáhnul 21 let. V případech, kdy se rezervace týká pobytu ve vánočních nebo silvestrovských termínech, může být vyžadováno ještě dalších 100 € za osobu. Mimo výše uvedené platby lze v této souvislosti požadovat povinnou úhradu za závěrečný úklid.

11. Topení

Náklady za topení, pokud nejsou zahrnuty v ceně pronájmu, se hradí při odjezdu majiteli rekreačního objektu nebo jím pověřené osobě. Možnosti topení se řídí platnými zákony jednotlivých zemí (roční doba, denní doba, max. teplota). Všeobecně lze očekávat, že od listopadu do dubna je v objektu možnost topení a mimo toto období nikoliv. Možnosti topení u objektů, kde jsou náklady za topení zahrnuty v ceně pronájmu, se zpravidla řídí stejným ročním intervalemNájemce platí za spotřebu energie po celou dobu pronájmu, a to i v případě, že nevyužil celou dobu pronájmu.

12. Úklid

Aby mohl být rekreační dům být vyčištěn a předán dalším hostům, musí byt opuštěn nejpozději v 10 hodin v den odjezdu. Pokud rekreační objekt nebude předán uklizen, bude účtována platba za extra čištění nebo bude tato suma stržena ze složené zálohy.
Vezměte prosím na vědomí, že čisticí materiál není součástí vybavení rekreačního domu.
Pokud budou potřeba čisté ručníky, ložní prádlo a závěrečný úklid a není to zařazeno v ceně za pronájem, bude se toto účtovat navíc neboli cena za ručníky, ložní prádlo a závěrečný úklid bude přidána k pronájemní ceně. Přestože jste si objednali úklid nebo jste povinni čištění v prázdninovém domě provést sami, musíte opustit rekreační dům uklizený, což znamená, že je třeba umístit nábytek na původní místa, kuchyň musí být vyčištěna, myčka a lednice vyprázdněna a vyčištěna, obsah koše musí být vynešen z domu.
Majitel rekreačního domu nebo jeho zástupce může v případě, že nájemce tvoří skupina mladých lidí, vyžadovat, aby bylo závěrečné čištění povinné, nebo v případě, že doba pronájmu přesahuje 21 dní, požadovat aby byl úklid proveden po 14 dnech a pak rovněž i týden poté.

13. Domácí zvířata

Někteří majitelé si nepřejí ve svém objektu domácí zvířata. To vyplývá z příslušného popisu objektu. NOVASOL ovšem nemůže garantovat, že se v takovém objektu nikdy žádná domácí zvířata nevyskytovala. Prosíme vás tedy o respektování tohoto přání. Pokud NOVASOL zjistí, že tento zákaz nebyl dodržen, budeme nuceni hosty vyzvat, aby domácí zvíře z objektu okamžitě odvedli. Je-li v popisu objektu uveden symbol psa, jsou zde domácí zvířata povolena. Při objednávce uveďte, že si berete domácí zvíře, a dbejte prosím na veškerá potřebná očkování pro danou zemi (zeptejte se zvěrolékaře). Upozorňujeme, že pokud jsou v objektu povolena domácí zvířata, můžete si vzít automaticky jen 2 domácí zvířata. V jižní Evropě je povoleno ale jen 1 domácí zvíře, pokud není výslovně uvedeno něco jiného! Chcete-li vzít více domácích zvířat, musíme se nejdříve zeptat majitele.

Dovolená s koněm

Dovolte nám prosím zdůraznit, že NOVASOL nezodpovídá za žádné škody nebo události, které by mohl způsobit vámi přivezený kůň. Doporučujeme v této souvislosti uzavřít zvláštní druh pojištění.

14. Nekuřácké rekreační objekty

Kouření v rekreačním domě není dovoleno, pokud není výslovně uvedeno jinak. To ovšem neznamená, že v rekreačním domě se nikdy před tím nekouřilo.

15. Informace v katalogu

Tyto informace v katalogu/na internetu představují ve spojení s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami podklady pro vaši objednávku.

16. Hmyz/hlodavci/alergie

Upozorňujeme, že i v rekreačních objektech, kde nejsou povolena domácí zvířata, se vyskytují alergeny (prach, roztoči apod.). V objektech nacházejících se ve volné přírodě se může vyskytovat hmyz. To platí např. pro mouchy, mravence, vosy, včely, rybenky, štěnice, stínky apod. Pavučiny se mohou objevit i po krátké době, třebaže byl objekt řádně uklizen. NOVASOL za to není zodpovědný. Ani občasnému výskytu myší, kun nebo lasiček nelze zcela zabránit. Při větších problémech kontaktujte prosím majitele, jím pověřenou osobu nebo příslušnou servisní kancelář, aby byla rychle sjednána náprava. NOVASOL nezodpovídá za žádnou alergickou reakci nájemce v jednotlivých rekreačních objektech.

17. Stavební činnost/hluk

NOVASOL nemůže kontrolovat stavební činnost v jednotlivých oblastech a místech, kde se nacházejí rekreační objekty. V blízkosti rekreačních objektů se tak mohou stavět nové stavby anebo zde mohou probíhat rekonstrukční a jiné práce. Podotýkáme, že i v turistických regionech pokračuje život běžných obyvatel. Vyskytuje se samozřejmě i dopravní hluk a hluk z letiště.

18. Problémy/reklamace

Zjistíte-li po svém příjezdu nějaké vady na zařízení a vybavení rekreačního objektu, musíte je během prvních 72 hodin po jejich zjištění nahlásit majiteli nebo jím pověřené osobě (nedostatečně provedený úklid okamžitě). Toto oznámení nelze provést e-mailem, ale musí být učiněno telefonicky nebo osobně. Pokud nebude v přiměřené lhůtě sjednána náprava, informujte neprodleně příslušnou servisní kancelář NOVASOL (nebo naši hotline linku +45 97975757). Případnou slevu z nájemného lze uplatňovat pouze tehdy, pokud nebyla sjednána v přiměřené lhůtě náprava a NOVASOL byl o této závadě informován. Pokud je odstranění závady možné jen s nepoměrně vysokými náklady, může být po našem uvážení náprava realizována náhradním rekreačním objektem. Nájemce je povinen si zaznamenat jméno pracovníka NOVASOL a dále se chovat tak, aby další škody na rekreačním objektu pro majitele a NOVASOL byly co možná nejmenší. V případě reklamace musí nájemce poskytnout NOVASOL přiměřenou lhůtu k nápravě nebo odstranění zjištěné závady. Předčasný odjezd bez předchozí domluvy s NOVASOL nese riziko, že nájemní vztah nebude zrušen nebo že zákazník ztratí nárok na případné odškodnění. To je odůvodněné tím, že nájemce svým předčasným odjezdem prokazatelně znemožnil případné odstranění nedostatku nebo eventuální poskytnutí náhradního objektu. Nebyla-li stížnost dle mínění zákazníka vyřešena odpovídajícím způsobem, musí být NOVASOL nejpozději do 14 dní po ukončení pobytu doručena písemná reklamace s uvedením značky objektu a knihovacího čísla na adresu: NOVASOL AS, Virumgårdsvej 27, DK-2830 Virum, nebo e-mailem na kundeservice@NOVASOL.dk. NOVASOL nemůže uznat reklamaci na základě skutečnosti, že jiní zákazníci dostali lepší rekreační objekt, než je uvedeno v katalogu. NOVASOL se stále pokouší vyhovět zvláštním přáním svých zákazníků (např. co se týče polohy objektu), ale kladný výsledek nemůžeme garantovat. Případné odškodnění obsahuje jen přímé ekonomické škody. Za nepřímé ekonomické škody resp. škody způsobené třetí osobou a škody neekonomické povahy není NOVASOL ani majitel rekreačního objektu zodpovědný.

19. Tipy a další informace

Přečtěte si více o každé zemi na našich internetových stránkách www.novasol.cz.

Rekreační poplatek

V mnoha zemích a obcích se vybírá tzv. rekreační poplatek, který se hradí přímo majiteli objektu. Výše poplatku se liší podle regionů a jednotlivých míst. Z důvodu registrace je nutné při příjezdu předložit majiteli cestovní pas nebo průkaz totožnosti.

Elektřina/voda

V horkých letních měsících nebo během déle trvajícího sucha může dojít k výpadkům v zásobování vodou nebo elektřinou. Na to bohužel nemá NOVASOL žádný vliv. V takovém případě se prosím obraťte na majitele rekreačního objektu nebo jím pověřenou osobu. V některých oblastech může pitná voda díky zvýšenému obsahu minerálních látek vykazovat příslušné zabarvení. U mnoha rekreačních objektu pochází voda z vlastní studny nebo vrtu. Teplou vodu často zajišťují zásobníky na střeše, které ohřívají sluneční paprsky.

Pojištění a cestovní pas

Nezapomeňte před cestou uzavřít zdravotní připojištění a vzít s sebou platné cestovní doklady, doklady k vozidlu a řidičský průkaz. Prosím, přineste kopii dokladu totožnosti nebo cestovního pasu všech příchozích klientů.

Loď a rybaření

K získání platného rybářského lístku/povolenky budete vždy potřebovat platný rybářský průkaz své země. Patří-li k vybavení rekreačního objektu loď, potom bývá zpravidla k dispozici v období květen-září (dle povětrnostních podmínek). Upozorňujeme, že povinné záchranné vesty nepatří do vybavení a loď se užívá jen na vlastní nebezpečí.

Centrální topení

Způsob topení je uveden v popisu objektu. Pokud zde způsob vytápění chybí, objekt nemá žádnou možnost topení. Centrální topení znamená, že budova se vytápí vlastním topným systémem, např. kotlem na plyn nebo pevná paliva (uhlí/dřevo). Dřevo není zahrnuto v ceně pronájmu. Při větrání prosím topení vypínejte.

Hračky

Pod pojmem hračky se rozumí houpačka, pískoviště, kolébka, hrací domek, skluzavka nebo jejich kombinace. Používání je jen na vlastní nebezpečí a pod dozorem rodičů.

Gril

K vybavení mnoha objektů patří gril. V některých případech je nutné gril nejdříve vyčistit, např. pokud nebyl předtím dlouho používán. To však nezbavuje zákazníka povinnosti gril před odjezdem znovu umýt a vyčistit.

Sauna

Na kamna v sauně nevylévejte prosím žádnou vodu, protože to může způsobit výpadek v dodávce elektřiny nebo rozsáhlé škody na majetku.

Solárium

Solárium je zpravidla připevněno k jedné z postelí. Doporučujeme používání solária pouze osobám starším 18 let.

Souřadnice GPS v popisu cesty

Souřadnice GPS uvedené v popisu cesty nevedou vždy až přímo k rekreačnímu objektu a vyhrazujeme si v této souvislosti právo chyby. Souřadnice GPS mohou označovat nejlépe dosažitelné místo v blízkosti – např. nejbližší silnici/ulici, křižovatku apod. Pokud se klíč od objektu nepředává přímo v něm, vztahují se souřadnice GPS k místu pro předání klíčů od objektu. Zkontrolujte si proto před odjezdem, zda uvedené souřadnice GPS odpovídají adrese rekreačního objektu.