Pronájem rekreačního domu

Nejčastější dotazy

Platebni podminky
Jakou částku mohu získat při pronájmu mého rekreačního objektu přes NOVASOL?

Váš příjem závisí na různých faktorech, jako např. poloha pronajímaného objektu, počet pronajímaných týdnů, stav Vašeho rekreačního domu, vybavení rekreačního domu a jeho okolí nebo roční doba, ve které se objekt pronajímá.
Váš místní konzultant provede při osobní schůzce odhad ceny a předloží rozpočet za pronájem pro celou sezónu.
Na základě našich zkušeností a neustálých analýz turistického trhu Vám také poradíme s různými opatřeními ke zlepšení příjmů z pronájmu.

Rád bych věděl více o zvýšení příjmů z pronájmu.

Jak a kdy obdržím platbu?

Nájemné budete dostávat bezhotovostním převodem přímo na Váš bankovní účet. Převod se provádí 1x měsíčně k 30. dni v měsíci. 

Co se stane s platbou, když moji hosté zruší objednávku?

Pokud zákazník zruší již uhrazenou objednávku méně než 21 dní před příjezdem, zaplatíme Vám kompletní částku za pronájem.

Jak host platí za elektřinu?

Pokud máte nastavené spotřebované energie mimo cenu pronájmu, na konci pobytu si na základě spotřebované energie vyberete od klientů na místě odpovídající částku.

Odkud vím, že jsem obdržel správnou cenu za pronájem mého rekreačního domu?

Jsme Vaším partnerem a pronájem vašeho rekreačního objektu za nejlepší cenu je samozřejmě náš společný zájem. Využíváme naše znalosti trhu, pravidelně analyzujeme naše získaná rozsáhlá data a neustále pozorně sledujeme aktuální trendy v oblasti cestovního ruchu tak, abychom zajistili konkurenceschopnou cenu po celou dobu pronájmu Vašeho rekreačního objektu.

Chtěl bych se dozvědět více o tom, jak zajistit pro mě tu nejlepší cenu.

Mohu vybírat od klientů na místě kauci?

V podstatě nepracujeme s kaucemi. Místo toho nabízíme různé služby, které zajistí bezpečí Vašeho rekreačního objektu. Jedná se o koncept malých škod, v jehož rámci přebíráme náklady za drobné škody ve Vašem rekreačním domě až do výše 135,-eur, stejně jako bezplatné pojištění majitelů rekreačních objektů pro pokrytí případných vetších škod. Kromě toho existují některé výjimky, které možnost kauce připouštějí. Kontaktujte nás a získejte další informace.

Rád bych věděl více o ochraně mého rekreačního objektu.

Otázky a odpovědi týkající se smlouvy
Jaký je rozdíl v tom, jestli budu můj rekreační dům nebo apartmán pronajímat přes NOVASOL anebo jestli to budu dělat sám?

Pronájem Vašeho rekreačního objektu vyžaduje spoustu úkolů: obecnou administrativu, nalézt odpovídající cenovou strukturu pro období pronájmu, prezentovat rekreační dům nebo apartmán v různých médiích, správu rezervací, vyřizovat dotazy anebo dokonce reklamace hostů a podobně. Pokud si nás zvolíte jako partnera při zprostředkování pronájmu, postaráme se o všechny tyto záležitosti a nabídneme ještě mnohem více. Budete profitovat z více než 50leté zkušenosti  a působení Novasolu v oblasti pronájmu rekreačních domů a bytů. Toto vše společně použijeme, abyste získali z pronájmu Vaší rekreační chaty ten největší užitek.

Chtěl bych se dozvědět více o tom, co mi NOVASOL může nabídnout.
 

Mohu svůj rekreační objekt využít během hlavní sezóny?

Samozřejmě. Svůj kalendář pronájmu si můžete zablokovat v hlavní sezóně po dobu dvou týdnů, abyste zajistili nejvýhodnější pronájem rekreačního objektu dle svých vlastních potřeb a přání

Mohu svůj rekreační objekt využít i mimo hlavní sezónu?

Mimo hlavní sezónu můžete využít Váš rekreační objekt kdykoliv, pokud již nemáte rezervaci od našich hostů. Můžete také přímo zablokovat konkrétní termín ve Vašem kalendáři pronájmu, abyste měli jistotu, že bude k dispozici výhradně pro Vás.

Musím něco zaplatit, pokud budu chtít být součástí nějakého konceptu?

Ne, je to zdarma! Váš rekreační objekt, jeho okolí, zařízení  a doba pronájmu musí splňovat některá kritéria, aby mohl být zařazen do příslušného konceptu. A pokud tomu tak je, nevzniknou vám žádné náklady navíc.
Váš poradce vám pomůže zjistit, jaký koncept je vhodný pro Váš rekreační objekt a poradí Vám drobná vylepšení, která můžete udělat, abyste zvýšili počet Vašich rezervací a následně i částky získané z pronájmu.

Chtěl bych si přečíst více o zvyšování mého příjmu z pronájmu.

Jak dlouho je smlouva o zprostředkování pronájmu platná?

Pokud se rozhodnete pro partnerství s námi, uzavřeme roční smlouvu pro běžný a následující rok.
Dohoda je poté automaticky obnovována na následující rok. Pokud si přejete, můžete samozřejmě smlouvu ke konci příslušného období písemně vypovědět.

Kdo uklidí můj rekreační objekt?

Úklid provede majitel nebo zákazníci, záleží dle nastavení ve smlouvě.

Jak rychle po podpisu smlouvy je můj rekreační objekt online na internetových stránkách NOVASOL?

Po návštěvě našeho místního poradce ve Vašem rekreačním domě či apartmánu, a poté, co jste smlouvu podepsali, objeví se Váš rekreační objekt zpravidla na našich internetových stránkách a na stránkách našich partnerů během několika dní.

Má NOVASOL pro mě smysl, pokud chci pronajímat pouze několik týdnů v roce?

Záleží na tom, na kolik týdnů a v jakém ročním období myslíte. Kontaktujte nás a získejte další informace.

Otázky a odpovědi týkající se pojištění
Co se stane, když hosté způsobí škodu na mém rekreačním objektu?

Pro nás je velmi důležité, abyste byli spokojeni s pronájmem vašeho rekreačního objektu. To je také důvod pro náš systém pojištění rekreačních domů a a apartmánů, který automaticky pojišťuje majitele rekreačních objektů společnosti NOVASOL. Pojištění je jakýmsi doplňkem k Vašemu vlastnímu pojištění. Kromě toho budeme hradit náklady na drobné škody v rozsahu našeho unikátního konceptu malých škod až do součtu 135,-eur.

Chtěla bych se dozvědět více o bezpečnosti svého rekreačního domu.

Zákon tykající se pronájmu
Potřebuji k pronájmu živnostenský list?


Pronájem nebo živnost

•S námi mají majitelé automaticky podepsanou smlouvu o PRONÁJMU REKREAČNÍHO OBJEKTU, není tedy nutné zakládat ŽL. Jedná se ale pouze o fyzické osoby bez IČO, které neuzavírají smlouvu s námi na firmu. V opačném případě je to jejich povinnost být na příslušném úřadě evidován a přihlášen.
•Bližší informace naleznete na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu nebo se obraťte přímo na příslušný živnostenský úřad.


Poskytování ubytovacích služeb ve smyslu živnostenského zákona

•bez živnostenského oprávnění (individuálním pronájmem nemovitosti),
•s živnostenským oprávněním (ubytování v soukromí)
•Bez živnostenského oprávnění pronajímatel uzavírá s hostem smlouvu o pronájmu bytových prostor. Hostu se tedy pronajímá pouze zařízený pokoj aniž by pronajímatel poskytoval doplňkové služby. Další možností je spolupráce se zprostředkovatelem služeb, který má oprávnění využívat ubytovací kapacity, poskytovat ubytovací služby. Funkci zprostředkující organizace může plnit cestovní kancelář, obecní úřad, jeden ze skupiny ubytovatele nebo obchodní společnost.
•Podle živnostenského zákona se ubytováním rozumí poskytování přechodného ubytování a sním spojených doplňkových služeb za úplatu. Doplňkovými službami se rozumí např.. úklid, výměna ložního prádla ale i prodej jídel, nápojů a polotovarů ubytovaným hostům v ubytovacích zařízeních s kapacitou do 10 lůžek, prodej tepelně rychle upravovaných výrobků a obvyklých příloh, pokud k jejich přímé dispozici není více než 8 míst a prodej na přímou konzumaci po domácky vyrobeného vína a s ním spojený prodej sezónních jídel k přímé konzumaci, pokud se neprovádí více než 4 měsíce v roce. V tomto případě jde o poskytování ubytovacích služeb na základě živnostenského oprávnění, kde postačuje splnění všeobecných podmínek, tj. volná živnost. Podle vyhlášky o evidenci tržeb elektronickou registrační pokladnou není třeba při poskytování ubytování služeb bezprostředně souvisejících s ubytováním registrovat tržby registrační pokladnou. Od hosta lze inkasovat v hotovosti. Vhodné je nejprve inkasovat zálohu v hotovosti nebo ústřižkem poukázky. Doplatek ceny se inkasuje obvykle při ukončení pobytu.

Otázky a odpovědi týkající se marketingu
Kdo zhotoví fotografie mého rekreačního domu a připraví jeho popis?

Kompletně se postaráme se o nafocení a popis vašeho rekreačního objektu, abychom zajistili, že váš rekreační objekt bude mít co nejlepší možnou prezentaci  u hostů prakticky na celém světě.
Zajistíme, aby byl váš rekreační dům profesionálně vyfotografován a prezentován s atraktivním a podrobným popisem, který připraví naši odborníci na internetové texty. 

Chtěl bych se dozvědět více o marketingu svého rekreačního objektu.

Odkud pocházejí hosté?

Hosté navštěvující Českou republiku a Slovensko jsou většinou z České republiky nebo z Německa, ale mohou pocházet prakticky z celého světa kvůli našemu globálnímu marketingu.

Na Vaší osobní stránce uvidíte sami u každé jednotlivé rezervace, odkud zákazníci přijíždějí.

Chtěl bych si přečíst více o osobních internetových stránkách majitelů.
 

Jak návštěvníci hledají určitý rekreační objekt?

Prostřednictvím našich katalogů, webových stránek, sociálních médií, inzerátů a neuvěřitelně rozsáhlé sítě s více než 10 000 rezervačními partnery je Váš rekreační dům, chata nebo apartmán inzerován po celém světě.

Chtěl bych se dozvědět více o marketingu svého rekreačního objektu.

Otázky týkající se objednávek
Co se stane, když někdo můj rekreační objekt zarezervuje?

Okamžitě obdržíte oznámení o již zaplacené objednávce prostřednictvím emailu, SMS nebo obojího. Podrobnosti o rezervaci si můžete zobrazit na osobní stránce majitele rekreačního objektu.

Chtěl bych si přečíst více o osobních stránkách majitele rekreačního objektu.

Kdo předá klientům klíč?

Rekreační objekt předává zákazníkům majitel popřípadě správce.

Mohu nechat osobní věci v rekreačním objektu?

Ano, samozřejmě, měly by být ale uzamčené v jedné místnosti, která nebude pronajímána, anebo v nějaké uzamykatelné skříni.

Jakým způsobem mohu sledovat objednávky svého rekreačního objektu?

Na svých osobních stránkách majitele obdržíte detailní přehled o všech rezervacích (termín pronájmu, doba příjezdu, platba za knihování nebo měsíční výpis všech rezervací).

Chtěla bych si přečíst více o osobní internetové stránce majitele rekreačního domu.